سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای برندسازی و کسب و کار

راهنمای ثبت شرکت در بوشهر در کمترین زمان و با کمترین هزینه ثبت شرکت، در زمان های مختلف بوشهر بنام های لیان، ریشهر، راشهر، انطاکیه، بندر نادری یا ابوشهر و در دوره ی ساسانی بوشهر به رام اردشیر معروف بوده است از نظر جغرافیایی بندر بوشهر در بخش مرکزی استان بوشهر و در منطقه ی ساحلی خلیج فارس قرار گرفته است و جزو هفدهمین استان بزرگ کشورمان به حساب می آید.

این شهر از طرف شمال به بندر گناوه، از جنوب به خلیج فارس، از شرق به فراشبند و از غرب به خلیج فارس هم مرز می باشد طبق آخرین آمار گرفته شده جمعیت بوشهر حدودا سیصد هزار و چهارصد نفر است.

در بندر بوشهر فرودگاه بین المللی احداث شده است که پروازها به سوریه، عراق، عربستان و کشورهای حوزه ی خلیج فارس صورت می گیرد از غذاهای معروف بوشهر می توان به قلیه ماهی، قلیه میگو و قیمه‌بوشهری اشاره کرد. بوشهر دارای جاذبه های متعدد تاریخی و تفریحی می باشد که عبارتند از سواحل زیبای استان بوشهر که یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد، نخلستان های سرسبز، گنبد نمکی، عمارت ملک، نیروگاه اتمی بوشهر، عمارت کلاه‌فرنگی بوشهر، کلیسای ارامنه، گریگوری مسجد شیخ سعدون، گورستان مهاجمین انگلیسی، موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس و... را می توان نام برد. حتی به دلیل تاسیس مدرسه سعادت 18 اسفند، روز بوشهر نام گرفته شده است

بنابراین با توجه به موقعیتی که استان بوشهر دارد مکان مناسبی برای احداث بندرگاه و پایگاه های دریایی می باشد و علاوه بر این امکاناتی که استان بوشهر دارد پایتخت انرژی ایران در قسمت جنوبی آن در حاشیه ی خلیج فارس قرار گرفته است و از نظر اقتصادی نیز به دلیل صنعت صیادی، کشاورزی، صادرات و واردات دریایی، وجود ذخایر نفت و گاز، گرفتن در ساحل استراتژیک خلیج فارس، وجود نیروگاه هسته‌ای از اهمیت زیادی برخوردارند.

ثبت شرکت در بوشهر

ثبت شرکت در بوشهر با توجه به قوانینی که در قانون تجارت بیان شده است امکان پذیر است ولی بیشتر افراد به دو صورت سهامی عام و سهامی خاص برای ثبت شرکت خود اقدام می کنند حال به توضیح هر یک برای آشنایی شما می پردازیم پس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.

 

ثبت شرکت در بوشهر بصورت سهامی خاص:

 


شرکت سهامی خاص جزء شرکت های بازرگانی است که سرمایه شرکت تماما از طریق سهامداران تامین می شود که حداقل با سه نفر عضو تشکیل خواهد شد علاوه بر شرکا باید دو بازرس نیز انتخاب شود. دقت کنید که دو بازرس انتخاب شده نباید از سهامداران باشند و نسبت فامیلی با هیئت مدیره نداشته باشند. سرمایه مورد نیاز حداقل1000000میلیون ریال می باشد. ابتدا 35 درصد از سرمایه باید پرداخت شود و قبض را به سازمان مربوطه ارائه دهند. توجه کنید که باید واژه ی سهامی خاص قبل و یا بعد از نام شرکت بطور واضح و خوانا ذکر شود.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مهندسی بصورت سهامی خاص به شرح زیر می باشد:

 


-کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضا که در حال فعالیت می باشند.
-کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران
-گواهی عدم سوء پیشینه
-اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.
-زمانی که امور توسط وکیل انجام می شود باید وکالتنامه ای را تنظیم نمایند.

ثبت شرکت در بوشهر با مسئولیت محدود:


این نوع شرکت حداقل با دو نفر تشکیل می شود که کلیه سرمایه از طریق شرکا باید پرداخت شود. حداقل سرمایه مورد نظر 1000000میلیون ریال می باشد. این نوع ثبت شرکت بیش تر بین دوستان و آشنایان صورت می گیرد مسئولیت هر یک از شرکا به مبلغ سهام بستگی دارد.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در بوشهر در قالب با مسئولیت محدود:
-کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضا که در حال فعالیت می باشند.
-گواهی عدم سوء پیشینه
-کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران
-دو نسخه فرم تقاضانامه به همراه امضاء سهامداران
-دو نسخه فرم اساسنامه به همراه امضاء سهامداران
-اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.

 

مراحل ثبت شرکت در استان بوشهر عبارتند از:


پس از تکمیل کردن مدارک ابتد باید مدارک و حداقل 5 نام به ترتیب الویت برای شرکتتان را به اداره مربوطه ارسال نمایید. کارشناسان به بررسی نام های ارائه شده می پردازند تا یکی را که طبق قانون باشد انتخاب نمایند پس از تاییدیه نام به بررسی مدارک می پردازند و در صورت ناقص بودن به متقاضی اعلام می شود و در غیر اینصورت به مرحله ی بعدی انتقال می یابد. متقاضیان حق الزحمه را باید واریز نموده و فیش واریزی را به اداره ارائه دهند. در روزنامه کثیرالانتشار ثبت شرکت چاپ شده تا افراد از آن با خبر شوند. متقاضیان به اداره ثبت شرکت برای ثبت شرکتشان مراجعه نموده و به ثبت می رسانند.

? آیا نوع شرکت در هزینه ثبت تاثیری دارد؟

شرکت سهامی خاص به دلیل اینکه تعدا افراد بیشتری در خود دارد و طبیعتا متن آگهی روزنامه رسمی و کثیرالانتشار آن بیشتر خواهد بود با هزینه ثبت یک شرکت مسئولیت محدود کمی تفاوت دارد و بالاتر است.

? آیا میزان سرمایه ثبتی شرکت در هزینه ثبت تاثیر دارد؟

شما در پایان فرآیند ثبت شرکت باید حق التمبر سرمایه شرکت را پرداخت کنید، این حق تمبر به میزان یک دوهزارم می باشد. بنابراین هرچه سرمایه بیشتری برای شرکت در نظر بگیرید طبیعتا مبلغ حق التمبر آن افزایش خواهد یافت. یعنی مثلا اگر شما 200 میلیون تومان سرمایه اولیه در نظر بگیرید باید 100 هزار تومان به عنوان حق التمبر پرداخت نمایید.

? مدت زمان ثبت شرکت از ابتدا تا درج آگهی در روزنامه چقدر است؟

ثبت یک شرکت از صفر تا صد یعنی چاپ آگهی تاسیس در روزنامه رسمی 10 روز کار زمانبر خواهد بود. این در صورتی است که شرکت شما در عرض 7 روز به مراحله آگهی در اداره ثبت برسد. کمتر از این زمان امکان پذیر نبوده و انجام هزینه بیشتر در این زمینه تاثیری نخواهد داشت

منبع: قیمت ثبت شرکت

منبع: sabttehtan.com